اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاهش صادرات و واردات سنگ‌های قیمتی در تاجیکستان

صادرات سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و فلزات گرانبها در 2 ماه ابتدای سال جاری میلادی در تاجیکستان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته میلادی 93.4 درصد کاهش یافت.

کاهش صادرات و واردات سنگ‌های قیمتی در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اداره آمار تاجیکستان از کاهش چشمگیر صادرات و واردات سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و فلزات گرانبها در 2 ماه اول سال جاری میلادی در این کشور خبر داد.

واردات این نوع محصولات نیز طی این دوره 495.4 هزار دلار را تشکیل داده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 63.6 درصد کمتر است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر نرخ طلا 11 درصد تا  هزار 671 دلار برای یک اونس طلا افزایش یافت.

همزمان با اعلام سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا برای حمایت کم‌سابقه از بازارهای مالی و کسب و کارها، قیمت جهانی طلا در جریان معاملات روزهای گذشته  با جهش ۱۱۶ دلاری مواجه شد.

هرج و مرج در بازارهای مالی عامل صعود قیمت طلا می باشد. بنابر اظهارات کارشناسان بانک آمریکایی «گولدمن ساچس» طلا تنها ارز واقعی و دارایی محافظتی در برابر استهلاک پول است.

کارشناسان این بانک معتقدند که اصلاحات اخیر در بازار طلا ناشی از فروش فلزات گرانبها توسط سرمایه گذاران بزرگی است که فورا به نقدینگی اضافی نیاز داشتند. کاهش قیمت نفت منجر به کسری دلار در کشورهای در حال توسعه شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول